Микола Жук: «Із недобросовісними перевізниками розриватимемо угоди»
31.12.2012 19:51
Робота маршруток №5а та №36 викликає безліч нарікань у винниківчан. Люди не можуть вчасно доїхати на роботу чи на навчання. Коли ж вдасться увіпхатися до автобуса, то їзда у ньому зіпсує настрій на увесь день.

Газета "Винниківський вісник" запросила на інтерв’ю начальника Управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Миколу Жука, щоб з’ясувати з ним багато наболілих питань щодо пасажирських перевезень.

- Пане Миколо, ситуація з пасажирськими перевезеннями на лінії Львів – Винники – критична. Ви знаєте про це? Люди обурені, адже не можуть вчасно доїхати на роботу, навчання, за іншими потребами…

– Звичайно. Я володію необхідною інформацією. Адже до мене постійно звертаються винниківчани зі скаргами на погану роботу транспорту. Нещодавно телефонував і міський голова Винник Сергій Уваров. Ми намагаємося покращити ситуацію, але менталітет людини змінити важко. Власники транспортних засобів, водії маршруток думають перш за все про заробіток. А вже після цього про комфорт пасажирів, про дотримання графіку тощо. М’яко кажучи, не завжди керівники автотранспортних підприємств говорять правду. Ось нещодавно я розмовляв із керівником АТП, яке обслуговує маршрут №5а. І він мене запевнив, що їхні автобуси дотримуються графіку, що нарікань від пасажирів нема. Та я ж знаю, що це неправда!

- Як Ви маєте намір боротися з недобросовісними перевізниками?

- Зараз працівники нашого управління здійснюють контроль за дотриманням графіку маршрутками. Усе документуємо, фіксуємо. Коли вони порушуватимуть свої зобов’язання, то на перший раз отримають попередження. Після цього, коли ситуація не покращиться, розриватимемо з недобросовісними перевізниками угоди.

- Гадаю, що такі кардинальні рішення, як розірвання угод, передчасні. За перевізниками просто треба постійно слідкувати (в кращому розумінні цього слова). Повинен бути постійний контроль.

- Я погоджуюся з Вами. Хочу повідомити читачам, що з першого березня наступного року на маршруті №5а буде введена система GPS-контролю. Плануємо поширити цю систему також на всі маршрути міста. Гадаю, що такий контроль змусить перевізників працювати краще.

- Незабаром виповниться рік після введення так званої транспортної реформи. Більшість львів’ян оцінюють її результати дуже негативно…

- Я маю іншу думку. Ось коли б маршрутки №5а та №36 дотримувалися графіків руху, то ви й інші винниківчани мали б іншу думку щодо цієї реформи.

- Знаю, що за її розробку було витрачено 500 000 євро. Ці величезні затрати все ж не виправдали себе…

- Щодо коштів, то їх надав Європейський банк реконструкції та розвитку. Вони ж контролювали всі етапи розробки цієї реформи та витрати на неї. Львівська міська рада до цих грошей стосунку не мала.

- Ми всі розуміємо, що громадський транспорт – це ще й величезний бізнес, який, на жаль, знаходиться у тіні. Адже всі багатомільйонні кошти, які щодня платять пасажири маршруток, ніде не обліковуються. Відповідно з них і податків не платять. Але ж всі мовчать, зокрема й численна армія наших контролюючих органів. А де ж тоді взятися коштам на пенсії, медицину, освіту, культуру, спорт тощо? Чому ніхто не контролює видачу квитків у маршрутках, як це роблять в електротранспорті?

- Це все правда. Хочу наголосити, що самі пасажири зобов’язані після оплати за проїзд вимагати у водія квиток. Але ж ніхто цього не робить. Я бачу вихід із цієї ситуації у запровадженні електронного квитка. Така практика діє у цивілізованому світі. Ось тут і треба запитати у львівських депутатів, чому вони не голосують за цю пропозицію? Є багато впливових людей, яким, мабуть, такий стан речей – вигідний? Але кому й чому вигідно, щоб цей бізнес перебував у тіні, мають відповідати інші посадовці. Це питання не до мене…

- Ви – державний службовець, тому зобов‘язані декларувати свої доходи. Скільки Ви отримуєте грошей «на руки» щомісяця?

- На жаль, львівські депутати зняли нам кошти на премії й інші доплати. Тому донедавна виходило – 1700 гривень. І це в мене, начальника управління, в моїх підлеглих – ще менше. Зараз почали знову доплачувати преміальні й інші обов‘язкові суми. Тому виходить трішки більше – 2700 гривень.

На моєму попередньому місці праці виходило значно більше. Тому за це місце я не дуже й тримаюся. Адже робота нервова, відповідальна. Важко психологічно чути скарги й звинувачення людей, їхні постійні нарікання. Немає в мене й службового автомобіля, тому користуюся своїм або ж громадським транспортом. Дуже шкода, але й мої підлеглі в більшості випадків також не мають стимулу, щоб тут працювати. Зараз у нашому управлінні є три вакансії, люди не йдуть на мізерні зарплати. До речі, молодь не хоче працювати на громадському транспорті, переважно водіями є люди середнього й передпенсійного віку. І все це дуже сумно.

- Ви зобов‘язані дослухатися до людей, реагувати на їхні звернення й налагоджувати і покращувати роботу громадського транспорту. Бо люди вимагають цього. Куди вони мають звертатися, коли ситуація не покращиться?

- Запевняю Вас, що найближчим часом усе внормується. Ми змусимо перевізників якісно виконувати взяті на себе зобов‘язання. В іншому випадку на їхнє місце прийдуть інші власники транспортних засобів. А для винниківчан нагадаю, що в нашому управлінні діє «гаряча лінія» за номером телефону – 261 – 55 – 66. Коли є порушення в роботі громадського транспорту, телефонуйте нам. Ще раз наголошую, що громадський транспорт зобов‘язаний дотримуватися затвердженого графіку. Немає винятків для його роботи і у вихідні чи святкові дні, і у вечірній час.

Розмовляв Володимир ГАВРИЛІВ

Коментар від перевізників:

Михайло Сидорович, начальник АТП – 1, що обслуговує маршрут №5а:

«Випадок, коли наш автобус самовільно покинув маршрут №5а і почав працювати на маршруті №3а, був. Це був єдиний випадок, а про нього всі тепер говорять. Я готовий зустрітися з керівництвом Винник, журналістами, громадськістю й спільними зусиллями ми наведемо лад. Ми готові й хочемо працювати. Щодо результатів контролю дотримання графіків автобусами №5а, який проводили працівники газети «Винниківський Вісник», то я повинен його побачити, проаналізувати. Я також маю подібні звіти, які проводять наші фахівці. Ось коли ми їх співставимо, тоді й можна буде сказати щось більш конкретне. Але, повторюсь, ми будемо працювати й прагнемо покращити якість обслуговування наших пасажирів».

Степан Кузбит, начальник АТП – 14630, що обслуговує маршрут №36:

«З настанням зими через корки на львівських дорогах ми щодня пропускаємо до 60 рейсів. Найбільше проблем маємо на ділянці від церкви Анни й до «Магнусу», яку ми маємо проїхати за три хвилини, а долаємо її за 30 – 40 хвилин! Для нас це – фінансова катастрофа, бо водії не привозять необхідної суми грошей. Ось через це й зривається графік руху. Куди ми не звертаємося, нам відповідають: «Стихія! Погодні умови! Нічого вдіяти не можемо»! Щодо роботи наших мікроавтобусів у вечірній час, то тут інші проблеми – немає пасажирів на Львів. Ми готові знайти відповідне рішення, яке б влаштовувало всіх: і пасажирів, і перевізників. Бо возити повітря – затратно, а у вказаний вами період доби до Львова з Винників їде щонайбільше три-чотири людини – не більше! Тому такі рейси для нас – збиткові. Хоча, повторюсь, ми готові шукати зі всіма зацікавленими сторонами рішення, яке влаштує всіх. Давайте декілька днів проконтролюємо спільно пасажиропотік із представниками винниківської влади, журналістами, громадськістю. Тоді й тоді зробимо необхідні висновки».

Теги: винниківчани, транспорт, схема, маршрутка

Читайте також:
Коментарі
avatar