Як вимагати відшкодування за ДТП через погані дороги (ВІДЕО)
08.04.2013 13:43
За даними Львівської обласної державтоінспекції, лише за останні три місяці у Львівській області сталося 32 ДТП, причинами яких, за попередніми висновками, стали погані дороги. У трьох із цих ДТП постраждали 11 людей.

Що робити, якщо, на вашу думку, ви потрапили в ДТП через погану дорогу, як правильно діяти, щоб добитися відшкодування, – розповів гість студії «Погляд тижня», що на каналі ZIK, керівник Львівського центру юридичного захисту Олександр Атаманюк (фото).

Насамперед, на прохання оцінити стан львівських доріг, Олександр Атаманюк, автомобіліст із 40-річним водійським стажем, зазначив, що такого поганого стану доріг, який є зараз, він за увесь цей час навіть не пригадує.

«Думаю, зі мною погодяться більшість водіїв. У Львові просто жахливі дороги, що, безперечно, впливає на безпеку руху: водії, намагаючись оминути вибоїни, інші пошкодження на дорогах, різко змінюють напрямок руху, що може призвести до ДТП», – зауважив він.

На запитання, як правильно оформити чи зафіксувати ДТП, якщо у майбутньому водій планує вимагати від утримувача дороги – а це державні підприємства – морального відшкодування, власне через погані дороги, Олександр Атаманюк зазначив: «Спершу зверну увагу на те, що ДТП може бути двох видів. Перший – коли постраждав лише автомобіль конкретного водія, який втрапив у вибоїну на дорозі. Другий, коли в такому ДТП постраждало кілька автомобілів. Та в будь-якому випадку передусім потрібно одразу викликати працівників ДАІ. При цьому не покидати місце пригоди та не змінювати розташування автомобіля. За можливості також варто запросити представника страхової компанії, якщо автомобіль застрахований: у майбутньому це значно спростить процес отримання відшкодування коштів. Не варто покладатися винятково на добросовісність працівників ДАІ, які складатимуть протокол. Хоча у більшості випадків, вони роблять це якісно. Та все ж варто ретельно перевірити, чи всі деталі ДТП внесені до протоколу, чи зафіксовані всі обставини, які мають значення. Обов’язково має бути вказаним стан дороги. Якщо причиною пригоди стала конкретна вибоїна, то має бути заміряна її глибина. Окрім того, при укладанні такого протоколу мають бути присутні два свідки. Як правило, працівники ДАІ, просять інших водіїв засвідчити укладання протоколу. Це має велике значення, адже якщо справа розглядатиметься у суді, то протокол без наявності свідків, може бути визнаний судом неналежним доказом. Добре, якщо є можливість провести відео- чи фотофіксацію ДТП».

Щодо того, чи будуть судом враховуватися такі докази як фото чи відео пригоди, зроблені, скажімо, за допомогою мобільного телефону, експерт підкреслив: це необов’язкові докази, але суд бере їх до уваги.

«Вони посприяють прийняттю об’єктивного рішення. Також рекомендую водієві вже у найближчі дні після пригоди залучити юридичну підтримку. Юрист прослідкує, чи протокол, складений на місці ДТП, отримав належний розвиток, чи він був розглянутий судом і чи було прийняте правильне рішення. Адже сам по собі протокол – це первинний документ, який лише фіксує факт пригоди, і лише на його підставі рішення про відшкодування не приймається», – пояснив Атаманюк.

На питання наскільки перспективними є справи щодо відшкодування моральних збитків, яке хочуть отримати водії від утримувачів доріг, юрист розповів: «Процес отримання відшкодування – це правовідносини, які виникають між різними сторонами. Однією стороною буде водій, який постраждав унаслідок неналежного стану дороги. Іншою – дорожньо-експлуатаційне підприємство, або ж це може бути орган місцевого самоврядування. Це залежить від того, хто є власником даної ділянки дорожнього полотна, на якій сталася ДТП. Такі правовідносини регулюються трьома основними законами: Закон «Про дорожній рух», «Про автомобільний транспорт», «Про автомобільні дороги України». В цих законах є конкретні пункти, які регулюють такі правовідносини. У них чітко зазначено, що матеріальну відповідальність несе саме балансоутримувач дорожньої ділянки, на якій сталася ДТП. Тож при зверненні до суду за наявності уже перелічених зафіксованих показів, перспектива отримати бажане рішення є. А от проблеми можуть виникнути саме із його виконанням. Існують законодавчі норми, які забороняють накладати арешт та стягувати борги із майна підприємств державної власності».

Тобто, водій може отримати судове рішення на свою користь, але це не означає, що він отримає визначену судом компенсацію. «Але в будь-якому випадку, якщо йдеться про діюче підприємство, на яке поступають кошти, то питання просто не варто залишати без нагляду. Якщо вимагати гроші до останнього, то все ж можна отримати відшкодування. Стосовно морального відшкодування, то цивільне законодавство передбачає, що при пошкодженні майна, потерпілий має право вимагати таку компенсацію. Але у такому випадку потрібно чітко зафіксувати, які зміни у його житті, в його взаємовідносинах сталися в наслідок цієї ДТП. Має бути доведений взаємозв’язок між цієї подією та подальшим моральним станом громадянина. Для прикладу, людина їхала в аеропорт, потрапила в ДТП і спізнилася на літак до США, де одружується його донька. Очевидно, що вона зазнала моральної шкоди. Але причинний зв’язок обов’язково треба доводити», – цитує керівника Львівського центру юридичного захисту Олександра Атаманюка zik.ua. http://youtu.be/hJ68ywJnkZs

Теги: юрист, автомобіліст, водій, скарга, ДАІ, дорога

Читайте також:
Коментарі
avatar