Економія коштів, безпека, здоров’я, дозвілля та рекреація
06.05.2016 22:22
Такі переваги використання велосипеда як виду транспорту бачать влада та активісти Винник

У місті Винники розглядають питання розвитку велоруху і веломережі. Під час каденції теперішньої влади активно обговорюють шляхи і пропонують варіанти втілення їх у життя.

Проект реконструкції вулиці Галицької – з велодоріжками!

Юрій Шивала – велосипедист зі стажем, географ за освітою, депутат Винниківської міської ради. «Раніше питання велоруху нікого не цікавило, – розповідає хлопець. – Перший крок нашої нової влади, яка має бажання його вирішувати, – проект реконструкції центральної вулиці нашого міста – Галицької, на якій будуть велодоріжки.  Підтримують це гарне починання і депутати Винниківської міської ради. Під час робочих зустрічей узгоджено, що на цій вулиці заплановані дві велодоріжки – велосмуги в обидва боки. Експерт підтвердив, що ширина вулиці дозволяє це зробити».


Так виглядатиме перехрестя вулиць Галицької та Крушельницької за
проектом реконструкції з облаштуванням велодоріжок і паркомісць

На думку молодого депутата, у Винниках велодоріжками потрібно сполучити всі частини міста. Крім цього, необхідно подбати про встановлення велопаркінгів. Зараз відбувається реконструкція місцевого базару. Вже є домовленість із власником, що там встановлять велопаркінг для любителів крутити педалі.Також вони необхідні біля шкіл, на стадіоні.

Юрій Шивала переконаний, що, якщо в місті буде розвинута велоінфраструктура, то люди будуть пересідати на велосипеди. А переваг у використанні цього виду транспорту чимало: він екологічно чистий, економний, безпечний, зручний, позитивно впливає на здоров’я, дає можливість для рекреації та корисного дозвілля.

Юрій Шивала
Депутат Юрій Шивала приїхав велосипедом у міську раду

Велосипедом зі Львова до Винник

 Ще в депутата-велосипедиста є ідея-мрія зробити велодоріжку зі Львова до Винник, бо їхати по трасі небезпечно.  На щастя, випадків, що велосипедиста збив автомобіль, на цій дорожній ділянці не було. Але Юрій Шивала багато разів їхав трасою і каже – некомфортно, коли машини обганяють чи їдуть за тобою. Їхати по узбіччі – також проблема, бо вони переважно розбиті.

На ділянці Львів-Винники є створений рельєф – колишня штрека, де колись їздив поїзд. Велодоріжку можна зробити на місці колишньої колії. Там буде безпечно. Що треба зробити для її повноцінного функціонування? Покриття і освітлення.

«Мої пропозиції –  це наразі ідеї та плани, – пояснює Юра, – до проектно-кошторисної документації ще руки не доходили. Це могла б бути рекреаційна траса, якою б їздили львів’яни до Винник. Міг би розвиватися локальний туризм. Чортові скелі, Винниківське озеро популярні серед львів’ян. Якби була розвинута веломережа, то вони заїжджали б до Винник – до стадіону, ставів… Такий проект добре було б реалізувати, але його необхідно впроваджувати у співпраці із Львовом та областю, бо необхідно задіювати їхні території. А маршрут, однозначно, був би цікавим. За статистикою,   усього один відсоток населення Львова користується велосипедом. Мають велосипеди двадцять відсотків. Тому є куди розвиватися і над чим працювати.

Досвід розвинутих країн

У Винниках велорух тільки започатковується.  Юрій Шивала, який побував у 26 країнах світу, розповів, що найбільше його вразила Голландія, в якій у всіх населених пунктах є веломережа. «В Голландії жартують, що велосипедів у країні більше, ніж людей, – каже депутат. – Є багато велопрокатів, п’ятиповерхових велопаркінгів.  Їхня влада працює над тим, щоб встановити велодоріжки з підігрівом, щоб можна було і взимку їздити велосипедом. У цій країні з усіх учасників руху велосипедист має найбільше прав. Завдяки увазі та повазі до велосипедистів їх у Голландії значно більше, ніж людей, які їздять на авто».

Велосипедистів об’єднає велоклуб

Нещодавно у нашому місті створено велоклуб  «Винниківська асоціація велосипедистів». Це – ініціатива винниківчанина, першокурсника «Львівської Політехніки» Віталія Мельника.  Мета асоціації – популяризація велоруху та підтримка велоіндустрії нашого міста. У планах – щотижневі вечірні велопробіги, масштабний велопробіг "На фестини до Винник" під час святкування 350-ліття надання нашому місту магдебурзького права.

Маршрутка чи велосипед?

Мало хто розглядає велосипед як альтернативу міському транспорту. Прості підрахунки говорять про суттєву економію коштів, якщо пересісти з маршрутки на велосипед. «Якщо щодня їздити велосипедом на роботу чи навчання, можна заощадити за рік до двох тисяч гривень, – твердить Юрій Шивала. – Якщо його купити – це щонайменше п’ять тисяч гривень, – то велосипед окупиться за два з половиною роки. Ніби й досить тривалий період, але варто ще врахувати покращення стану здоров’я внаслідок активного пересування велосипедом. Це безцінно». Крім того, додайте економію часу та нервів, які витрачаються на добирання у міському транспорті.

Незважаючи на суттєві переваги, мешканці міста не активно користуються двоколісним, оскільки в суспільстві не подолані  стереотипи більшості щодо велосипеда. Популяризація цього виду транспорту є альтернативою громадському транспорту й одночасно допоможе вирішити чимало питань у площині екології, охорони здоров’я, урбаністики, організації дозвілля.

Лариса КУБСЬКА, газета "Винниківський вісник"


Теги: велопаркінг, юрій шивала, велодоріжка

Читайте також:
Коментарі
avatar