#ВрятуйШколу: громадськість вимагає не закривати у Винниках школу-інтернат
12.05.2018 20:57

Лілія Свистович

Винниківська загальноосвітня санаторна школа-інтернат на межі зникнення, пише zik.ua.

Чиновники Львівської області планують провести реструктуризацію і перетворити освітній заклад у ліцей. Однак, у разі прийняття такого рішення, багато дітей, які мають проблеми зі здоров’ям та походять з малозабезпечених і неповних сімей – опиняться, практично, на вулиці. До того ж, така ухвала призведе до скорочення та розформування колективу педагогів, які змогли поставити школу інтернат на новий якісний рівень. У мережі кілька тижнів був популярний хештег #ВрятуйШколу, небайдужі громадяни висловлювали свій подив та незгоду цьому рішенню.

У 2017 році уряд видав розпорядження про »Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки». За цим документом до 2026 року в Україні закриють майже всі інтернати і замість них створять Центри соціальної допомоги сім’ям та дітям. Частина закладів будуть трансформовані у школи, ліцеї лікарні, садочки, заклади соціальної сфери. Відповідно, Винниківську загальноосвітню санаторна школу-інтернат І-ІІІ ступенів мають на меті перетворити у комунальний заклад Львівської обласної ради «Заклад загальної середньої освіти ІІ-ІІІ ступенів «Винниківський науковий ліцей» без збереження профілю санаторної школи та інтернату. Про таке йдеться у проекті рішення «Про перепрофілювання комунальних закладів загальної середньої освіти Львівської обласної ради», який незабаром мають розглянути на сесії депутати області. Однак, теперішня дирекція школи вбачає у цьому рішенні бажання загальмувати розвиток школи.

«Цього року нам зменшили фінансування, до того ж гроші були виділені лише на перше півріччя. Домовились з пані Мандзій (директор департаменту освіти і науки у Львівській ОДА), що діти, які навчались в початкових класах залишаться, щоб довчитись, але це лише на словах. Гарантій нема. Небезпека у тому, що після реформування ми не знаємо скільки дітей у нас залишиться. Відповідно, ми не знаємо скільки класів і скільки педагогів ми можемо мати. Звісно, що педагоги почнуть шукати собі ще влітку нову роботу, адже у вересні – це не реально. Тому є небезпека, що 1 вересня школа може не розпочати своєї роботи. Може саме це ставиться за мету. Бо знаю, що нашу школу пропонували взяти одній компанії для створення тут приватного освітнього закладу», – повідомила директорка Винниківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат Лілія Свистович (фото).

Також директриса додала, що майбутній ліцей буде без інтернату, тобто діти, які мають у цьому необхідність, не зможуть у ньому жити.

«Школа обласного підпорядкування і навіть у проекті положення про таку школу інтернат (пансіон) передбачено, що має бути перехідний період до 2022 року, згідно закону для гімназій. А такого часу нам не надали. Де діти будуть жити? Запитань є дуже багато. Зокрема, питання про інвентар. Частина обладнання на кухні, медпункт, стоматологічний кабінет, пральня, мультимедіакомплекти в класах (14 з18) – все це наші спонсори подарували школі. А ще танцювальний зал, всі умивальні і душові кімнати в спальному корпусі зроблено також за кошти спонсорів. Обладнання в класі залишити, зрозуміло, а решту? Нещодавно до нас приїжджала координатор фонду ІССО (Нідерланди) Лін Тьен, вона дуже занепокоєна ситуацією», – сказала Лілія Свистович.

Активна громадськість також не залишилася осторонь стосовно цієї «оптимізації» школи. Багато людей висловили свою підтримку. Зокрема, волонтер та громадський діяч Тарас Елейко у своєму Фейсбук написав, що спочатку чиновникам потрібно добре вивчити ситуацію, щоб робити такі кардинальні кроки.

«Разом з учасниками Товариства «Пам’ять» ми неодноразово були на патріотичних заходах, на уроках історії. Школа змінювалася та розквітла на очах. Та основне не те. Де ви знайдете дітей які з нетерпінням чекають закінчення канікул, аби піти до школи? Де ви побачите щоб старшокласники ділилися своїми переживаннями з учителем як з другом? А ще виступи, вистави вчителів для учнів. Цей педагогічний колектив перевернув усі совкові підходи до шкільного процесу. Відкриті і щасливі діти навчаються в цій школі завдяки особливого підходу: вчитель – друг і помічник для дитини. Багато зусиль доклали педагоги Винниківської школи, аби створити таку сприятливу атмосферу. Нажаль, Львівська обласна Рада вирішила зекономити кошти бюджету шляхом закриття Винниківської санаторною школи. Руйнувати – не будувати, це завжди легше. Але панове народні обранці, спочатку вивчіть ситуацію, загляньте дітям в оченята, поспілкуйтеся з ними. Не хочу нікого ганчувати, але прошу не керуватися сухими бюджетними цифрами», – розповів Тарас Елейко.

Натомість редактор-засновник «Українська правда. Життя», співзасновник ГО «Батьківський контроль» Галина Титиш у коментарях висловила думку, що реструктуризація – неминучий процес, але школа від цього не постраждає, а всі перестороги стосовно цього процесу – лише «здогадки та маніпуляція».

«У школі зараз живуть 140 дітей. Ці діти мають жити в родинах. Їхні санаторні діагнози в цивілізованому світі виглядають смішно, бо немає такої системи ніде. Де діти змушені 10 років жити в інтернаті, бо у них проблеми з шлунком-легенями-тощо. Вони отримують допомогу за місцем проживання і вчаться у звичайній школі. Оздоровлюються в сім’ї, чи на прогулянках у школі. Максимум, який «загрожує» цій школі – що 140 спальних місць перестануть бути спальними місцями, а школа візьме ще дітей на навчання. А цих 140 будуть відвозити додому автобусом щодня. Виховну і розвиваючу функції мають виконувати усі школи, а не інтернати. Тобто, ця школа може залишатися школою. Але діти мають жити вдома. Ніхто її не закриває. Це лише здогадки, страхи і маніпуляції. Усі школи в цьому році отримали зарплату лише на педагогічних працівників. Усі без винятків. Тому розмови про якесь космічне урізання коштів і закриття – неправда. В таких умовах усі школи», – написала Галина Титиш.

Випускники школи-інтернату вважають інакше, що оздоровчий заклад потрібний і він у прямому сенсі рятує життя дітей.

«Я випускник цієї школи. Мене у дитинстві, після плевриту (легенева хвороба) направили у цю школу, тому що мої житлові умови вдома – не відповідали рекомендаціям лікарів. Я жив у сирому півпідвальному приміщенні... Моя мама працюючи на заводі, не мала змоги покращити наші умови проживання. І якщо б не ця школа-інтернат, я не знаю, чи був би живий досі! І таких дітей багато!», – написав у Фейсбук Руслан Горбенко.

Дирекція школи працює над пропозицією реформувати заклад в Інноваційний ліцей цілісно-орієнтовного виховання повного дня з консультативним пунктом та пансіоном. На їх думку, це могло б зберегти ті умови, які вдалося створити, та реформуватися у ногу із часом.

Остаточне рішення про реструктуризацію Винниківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат депутати мають прийняти у вівторок, 29 травня, на сесії Львівської обласної ради.

Юра Мартинович, ІА ZIK


Теги: Лілія Свистович, освітня реформа, школа-інтернат


Читайте також:
Коментарі
avatar