Заява винниківчан щодо будівництва заводу гарячого цинкування поблизу міста
03.08.2019 17:39

Винники – мальовниче місто поблизу Львова, в якому проживають близько двадцяти тисяч мешканців. Розвиток інфраструктури сприяє приросту населення, адже навколишня природа і  легка віддаленість від Львова приваблює все більше наших потенційних мешканців. Однак, інформація про появу заводу гарячого цинкування лякає не лише потенційних, а передусім, винниківчан, які проживають в безпосередній близькості до заявленого заводу. Зважаючи на думку громади Винник, котра боїться за здоров‘я своїх дітей і небажання керівництва цинковні чути людей, ми офіційно заявляємо про численні порушення у появі цього заводу. 

Зокрема, порушення вимог законодавства щодо проектування будівництва заводу гарячого цинкування поблизу м. Винники буде описано у трьох розділах.

1. Порушення вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме:

1) ст. 19 (детальний план території), ч. 1, 2, 4 (пп. 1, 3) та ч. 5;

2) ст. 21, ч. 3 (громадське обговорення щодо врахування громадських інтересів);

3) ст. 29 (вихідні дані);

4) Постанова КМУ № 555 від 25.05.2011 р. «Про затвердження порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні», п. 5.

З інформації голови Пустомитівської РДА, Хрунь І.С. від 10.07.2019 р. № 61-892/0/219 вбачається: 

1. Підстава видачі розпоряджень головою Пустомитівської РДА є інформаційні довідки № 681158873 та 681158980, які сформовані 15.09.2016 р. з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру права власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єктів нерухомого майна на дві земельні ділянки 1, 2006 га кожна перебувають у власності ТзОВ «Цинковня Львів»;

Підставами виникнення права власності є: Акт приймання-передачі нерухомого майна від 13.09.2016 р. між гр.. Ваверчаком Іваном Павловичем та ТзОВ «Цинковня Львів»;

Інформація щодо підстав виникнення права власності на ці земельні ділянки Ваверчаком І.П. для ведення особистого селянського господарства на території Підберізцівської с/р за межами населеного пункту Пустомитівська РДА не володіє.

Всупереч вимог ст. 29 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» не зазначаються «вихідні дані, посилання на документ, що засвідчує право власності чи користування земельними діялнками, а також витяг з Державного земельного кадастру».

Не висвітлено, що відповідно до п. 5 що містобудівні умови та обмеження мають містити перелік, які є вичерпними (всього – 9 пунктів, в тому числі встановлені санітарно-захисною зоною).

Окрім цього, у цих наказах в п. 3 «цільове призначення земельної ділянки – 11.02 для розміщення і експлуатації» з’являється слово «ОСНОВНИХ» поряд з підсобними та допоміжними будівлями і споруд, підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, яке відстунє у тексті розпорядження голови Пустомитівської РДА № 595 від 22.08.2017 р.

2. Порушення ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля».

Ми констатуємо, що порушено саме ст. 4 «гласність оцінки впливу на довкілля», ч. 1, яка вимагає у процесі оцінки впливу на довкілля забезпечити своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості, а також ч. 3 щодо повідомлення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля оприлюднюється суб’єктом гсподарювання у друкованих засобах масової інформації (не менше двох), територія розповсюдження ких охоплює адміністративно-територіальні одиниці, які можуть зазнавати впливу планової діяльності, а також на дошках оголошень органів місцевого самоврядування, або інших громадських місцях або оприлюднюється в інший спосіб, що гарантує доведння інформації до відома мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці, чи до відповідної територіальної громади, яка може зазнати впливу планової діяльності, та інших зацікавлених осіб.

Громада і органи місцевої влади м. Винники не були відповідно до цієї ст. 4 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» поінформовані. Газети «Голос Народу» та «Ваш магазин» згідно повідомлення поштового відділення у м. Винники на територію міста не розповсюджуються. Аналогічно допущено порушення з процедурою громадського обговорення звіту з оцінкою впливу на довкілля ТзОВ «ЕКРАН», як цього вимагає ст. 8 Закону. 

Таким чином, ми вважаємо, що допущено порушення вимог ст.ст. 4, 6, 8, 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» щодо виготовлення погоджувальної документації ТзОВ «ЕКРАН» на будівництво заводу гарячого цинкування.

3. Третя група порушень, які на мою думку допущені по об’єкту будівництва заводу гарячого цинкування стосуються визначення санітарно-захисної зони у 300 метрів.

Починаючи з детального плану територій для РОЗТАШУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ ВИРОБНИЧО-КОМУНАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ «ЦИНКОВНЯ ЛЬВІВ» на території Підберізцівської с/р, який розробляв ФОП Лопушанський М.Р. ще у 2016 році вказувалась санітарно-захисна зона 300 метрів. Такий розмір був також відображений у наказі відділу містобудування та архітектури Пустомитівської РДА № 142 муо-17/06 від 13.12.2018 р., а також у повідомленні та звіті ТзОВ «ЕКРАН» з оцінки впливу на довкілля.

Однак у висновку Департаменту екології він чітко не прописаний. Лише вказано на дотримання меж санітарно-захисної зони відповідно до наказу МОЗ № 173 від 19.06.1996 р..

А чому так? Мабуть, це спірне питання. Давайте дослідимо разом.

У всіх документах, які надає ТзОВ «ЕКРАН» він себе відносит до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля. При цьому продуктивність підприємства складає Q = 30 000 т/рік.

У нашому випадку по категорії «металургійні, машинобудівні та металообробні підприємства та виробництва»: 

Клас 1. Санітарно-захисна зона 1000 метрів:

1. Підприємства по вторинній переробці кольорових металів (міді, свинцю, цинку та ін.) у кількості більше 3000 т/рік, а у нашому випадку ТзОВ «ЕКРАН» планує 30 000 т/рік.

Клас 2. Санітарно-захисна зона 500 метрів:

1. Підприємства по вторинній переробці кольорових металів (міді, свинцю, цинку та ін.) у кількості від 2000 до 3000 т/рік.

Клас 3. Санітарно-захисна зона 300 метрів:

1. Підприємства по вторинній переробці кольорових металів (міді, свинцю, цинку та ін.) у кількості до 1000 т/рік.

Виникає логічне запитання, яким документом керувались ТзОВ «ЕКРАН» та проектні установи при визначенні санітарно-захисної зони і чому не була проведена санітарно-епідеміологічна експертиза.

4. ТзОВ «Цинковня Львів» зареєстрована 13.09.2016 р. – в той самий день, коли Ваверчак І.П. передав по Акту прийому-передачі нерухоме майно. Розроблення, затвердження детального плану і зміна цільового призначення земель теж оформлялось на ТзОВ «Цинковня Львів», яка в подальшому реорганізується шляхом приєднання 12.10.2017 р. (дата, строк заявляення вимог кредиторів – 12.12.2017 р., ліквідатор Кухарчук Сергій Володимирович). А у звіті ТзОВ «Екран» з оцінки впливу на довкілля в додатках є копії з двох витягів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зокрема , про реєстрацію права власності на дві земельні ділянки, які розташовані за межами населеного пункту Підберізцівської с/р з датою реєстрації 17.01.2018 р.

Підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, ідентифікаційні номери 39300102 та 39300238 від 22.01.2018 р. Державний реєстратор: Кіндракевич Богдан Романович, Грабовецька С.Р., Стрийський р-н, Стрийська обл.

А тепер зверну увагу, що ТзОВ «ЕКРАН» вже допускає порушення чинного законодавства України в процесі будівництва, про що свідчить Акт від 26.06.2019 р. постійної депутатської комісії з питань земельних відносин, охорони навколишнього середовища та архітектури Винниківської міської ради, де їх зафіксовано аж 19.

Тоді де гарантія того, що ТзОВ «ЕКРАН» не буде порушувати законодавство при початку своє господарської діяльності і не виникнуть техногенні катастрофи. Чи можуть почувати себе у безпеці мешканці Винник та оточуючих населених пунктів?

1. Шляхи вирішення: 

1) Скасування розпоряджень голови Пустомитівської РДА та відділу містобудування і архітектури Пустомитівської РДА, які описувались вище щодо проектування, затвердження детального плану територій і встановлення містобудівних умов та обмежень;

2) Відповідно до ст. 2 (планування та забудови територій) ЗУ «про регулювання містобудівної діяльності» пропоную вирішити питання про проведення стратегічної, екологічної оцінки, згідно ЗУ «Про стратегічну, екологічну оцінку»;

3) Про результати роботи робочої групи 31.07.2019 р. негайно інформувати громадськість через ЗМІ та соц. мережі.

Прес-служба Винниківської міської ради


Теги: завод, цинк, Протест, винниківчани, звернення, пікет, Заява


Читайте також:
Коментарі
avatar