Блог Олега Немчінова: За що має сплачувати податки автомобіліст
15.03.2010

Зважаючи на перспективу якнайшвидшого ухвалення державного бюджету, як ніколи актуальним стає питання зміни принципів сплати податку з власників транспортних засобів.

Сучасний податок з власників транспортних засобів обчислюється однаково: як для тих, хто користуються автомобілем декілька разів на рік, так і для тих, хто користується ним щоденно. Крім того, він не враховує розмір шкоди для довкілля, який спричиняє той чи інший автомобіль при виборі пального/

Держав, в яких водії платять за кількість «коней» без урахування їх якості, в світі залишилося не так багато. Останні п'ять-десять років у цивілізованих країнах за допомогою податку передставники влади прагнуть регулювати транспортну ситуацію так, щоб міста не вставали в пробках, а їх жителі не задихалися від вихлопних газів. Майже вся Європа вже ввела податкові пільги для власників екологічних автомобілів і, навпаки, санкції для водіїв «шкідливих машин».

У США збір податків з автомобілістів побудований по принципово інший, але також «екологічній» схемі - більше платить той, хто більше їздить. Реалізовано це дуже просто: транспортний податок включений в ціну на паливо. Чим більше бензину або солярку пожирає твій автомобіль, і чим більше ти їздиш, тим більше віддаєш до бюджету.

Таким чином, який-небудь американський дідусь, що зберігає в гаражі Dodge Charger із двигуном у 7 літрів і потужністю під 620 кінських сил і зрідка виїжджає на нім на зустрічі з іншими пенсіонерами, платитиме невеликий податок. А людина, що роз'їжджає щодня на якому-небудь невеликому автомобілі ніби Toyota Yaris з двигуном в 1 літр, віддасть казні крупнішу суму. Гроші, зібрані з водіїв, витрачаються в США виключно на будівництво, ремонт і утримання доріг.

Вважаю, що доцільно було прислухатись до ініціативи народних депутатів від УНП та замінити податок з власників транспортних засобів акцизом на придбання пального. Впровадження так званого «податку з бензоколонки», вартість якого б закладалася в літр пального, дозволило б регулювати ставку податку, зважаючи на екологічність обраного виду палива. Крім того, це значно спростило б механізм його сплати, адже автовласникові не доводилось би вистоювати черги в ощадкасі, вираховувати потужність двигуна власного автомобіля та множити її на певні коефіцієнти. Відрахування відбувались би автоматично: при кожній заправці автомобіля

Переконаний, відрахування з такого податку можна було б рівномірно розподілити між територіальними громадами й регіональною владою та використати для ремонту місцевих і загальнодержавних доріг, які через брак фінансування за останні роки перебувають у вкрай жахливому стані.

Олег Немчінов

Читайте також:
Коментарі
avatar