Унікальна церква у селі Підберізці, де збереглися розписи Модеста Сосенка (ВІДЕО)
23.12.2020 10:21

В унікальній церкві в селі Підберізці збереглися розписи українського художника Модеста Сосенка, першого стипендіата Андрея Шептицького. Журналісти Тvoemisto.tv із тревел-шоу «Твоє місто. Твоя країна» побували у храмі та побачили усю його красу.

Церкву спорудили майже 150 років тому за проєктом архітектора Івана Левинського. На будівництво і розписи громада села зібрала аж 70 тис. римських золотих.

Як розповіла журналістам мешканка Підберізців Леся Шкробот, яка займається підтримкою доброго стану храму, Модест Сосенко, для прикрашення храму використав 25 кілограм позолоти.

Унікальні вітражі Ісуса Христа, Марії Магдалини теж проєктував Модест Сосенко. А виготовили їх на фабриці у Кракові. Замість звичного церковного іконостасу, 12 фігур апостолів, яких привезли з Риму. У радянські часи місцевим мешканцям довелося ховати іх на горищі, а підписи художникка замалювати. Так церкву вдалося зберегти.

Сюди любив приїжджати Андрей Шептицький, а також навідувався й Іван Франко.

Довідково

Модест Сосенко (1875–1920) – український художник, який своєю професійною діяльністю доклався до відродження національного мистецтва на початку ХХ ст. Як перший стипендіат Андрея Шептицького підтримував близькі стосунки з Владикою впродовж цілого життя і поділяв погляди свого мецената на шлях розвитку новітнього релігійного малярства. Завдяки сприянню Митрополита, після закінчення Краківської школи образотворчих мистецтв Модест Сосенко продовжив навчання в мистецьких академіях Мюнхена та Парижа. Найважливіший внесок митця з багатогранним талантом в історію української культури – це праця в ділянці монументального і станкового сакрального мистецтва, де він виявив себе як новатор. Упродовж 1906-1913 років Модест Сосенко виконав розписи та іконостаси у понад десяти храмах Галичини, в яких першим випрацював і утвердив своєрідний авторський стиль, що синтезує візантійські традиції, західноєвропейські здобутки й багату національну орнаментику. Втім донині збереглася лише незначна частина цих пам’яток. Церкви, які оздобив художник, зазнавали пошкоджень під час двох світових воєн, у радянський період і навіть у наш час.
 
За заповітом митця вся його спадщина – а це живописні та графічні твори, сотні підготовчих матеріалів до авторських монументальних робіт, особистий архів, що містить фотографії, записники й листи Сосенкових рідних і друзів – перейшла до Національного музею у Львові. Її доповнюють картини митця, які подарував музею його основник митрополит Андрей Шептицький або які закуплено в 1920-х і 1960-х роках. Нині Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького володіє найбільшою музейною колекцією творів Модеста Сосенка.


Теги: церква, Леся Шкробот, Підберізці, розписи, Модест Сосенко
Останні новини:

Коментарі
avatar